Öregítenek és megbetegítenek rossz étkezési szokásaink

2010. április 14., szerda

Nem szokásom más tollával ékeskedni, de most muszáj örömömet kifejezni, hogy milyen jó cikket találtam egy független (mármint nem vega vagy vegán) oldalon.
A cikkben leírják, hogy kutatásokkal sikerült igazolni a zsírok, cukrok, meg az egészségtelen étkezés nagyfokú romboló hatását. Vannak benne régi, de új ismeretek is a káros hatásokról, például, hogy hogyan öregít a zsírban gazdag táplálkozás és hogy hogyan öl a cukor.
Nagyon érdekes cikk és minden sorával egyet tudok érteni. Tetszik.


Olvassátok ti is:
"A fogyókúrázók rémének tartott cukros, zsíros, finomított és feldolgozott élelmiszerek nemcsak kilóink számát gyarapítják, de éveket vehetnek el életünkből - derült ki egy új kutatásból. A szervezet belső működését nem az életkor, hanem a táplálkozás határozza meg, amely csaknem az összes szervünk működésére befolyást gyakorol..."
Folytatás a LifeNetwork oldalán.

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

És most marha büszke vagy magadra, hogy te mennyivel különb vagy a hülye húsevőknél...

Mackómama írta...

De most komolyan: miért kell valakit azért bántani, mert egyszerűen más az izlése, kedves Névtelen?

Én örülök a cikknek, köszönöm!

Mackómama

Bridge írta...

Névtelenül könnyű szurkálódni, és megbántani másokat.
Szamócát nem úgy ismerem, hogy mindezt azért közölné, hogy büszke lehessen magára, hanem hogy állításait alá tudja támasztani, esetleg elgondolkoztasson embereket a saját sorsuk felől.
Kedves Névtelen, lehet, hogy találva érezted magad, és ezért fakadtál ki, vagy úgy érzed a csapon is ez jön ki. De kevésbé ironikus megjegyzéssel kezdve még kulturált beszélgetés is folyhatna az ügyben.
Nos?
Ez felhívás keringőre... (Persze ha Szamóca sem bánja :) )

mikka írta...

azt gondolom, sok embernek segítenek ezek a receptek, akik egész egyszerűen nem ehetnek húst, tejtermékeket valamilyen allergia vagy betegség miatt. Vannak, akik pusztán csak nyitottak gasztronómiai gondolkodásukban. Van, akinek meggyőződése, hogy ezzel jót tesz magának, egészségesebb lesz. Egyikben sem látok kivetnivalót. Érdemes szétnézni alaposabban is a blogon, egyrészt mert nagyon finom és különleges dolgokat lehet itt találni, másrészt pedig fontos a szellemi háttere... nézd meg a címét: vegán életmód keresztény szemmel. Úgyhogy...Isten hozott a gasztronómia eme kis szegletében ;)

Szamóca írta...

Kedves Névtelen,
tényleg komolyan elgondolkodtam azon, amit írtál. Tényleg ez jön le a blogomból, az írásaimból, a megnyilvánulásaimból? Az hogy ilyen veszettül büszke lennék a táplálkozásomra? Mert akkor ez elég szörnyű. Egyáltalán nem vagyok büszke és nem is szeretném ezt a látszatot kelteni. Sajnos fogalmam sincs, hogy mi váltotta ki belőled ezt a reakciót. Átolvastam újra meg újra, amit írtam, de semmi fellengzőset, vagy lenézést és negatívat nem találtam benne a húsevőkre vonatkozóan.
Igazából nem is értem, hogy miért kellene büszkének lennem? Inkább örülök és boldog vagyok, hogy így táplálkozhatok. Örülök, hogy a környezetem viszonylag jól tolerálja, örülök, hogy már télen-nyáron van elég zöldség, gyümölcs, amit ehetek és mindennap hálát adok érte, hogy így táplálkozhatok, mert nagyon sok örömet, felszabadultságot és boldogságot ad. És ezek azok, amiket szeretnék itt tovább adni a blogon, nem pedig a büszkeség... Ha mégis ez utóbbi jön le, akkor valamit nagyon nem jól csinálok. :-(
Ezt a cikket pedig egyszerűen azért raktam fel, mert szerintem hasznos információkkal szolgál. Ennyi. Egyszerűen csak segíteni és ötleteket adni szeretnék azoknak, akik így táplálkoznának, vagy csak kevesebb húst szeretnének enni.
Ja, és még valami: senkit nem ítélhetünk meg csupán a táplálkozása alapján. Attól, hogy én tudok így táplálkozni, lehet, hogy hiányt szenvedek a felebaráti szeretet gyakorlásában, míg te ugyan húst eszel, de lehet, hogy sokkal jobb vagy bármi másban. Sosem mondtam olyat, hogy hülye húsevők. Már csak azért sem, mert a szüleim, a férjem, anyósomék, szűkebb és tágabb környezetem is eszik húst, nem is akármennyit, de még sosem hülyéztem le őket emiatt. Az ítélkezés Isten dolga, nem az enyém. Úgyhogy kedves Névtelen, szerintem maradjunk annyiba, hogy nincsenek sem büszke vegák, sem hülye húsevők.

Szamóca írta...

Mackómama, Bridge, Mikka,
köszi, hogy mellém álltatok és örülök, hogy ti jól értették a cikket.

Mackómama,
örülök, hogy hasznosnak találtad a belinkelt írást.

Bridge,
persze, hogy nem bánom. Egy kulturált beszélgetés, eszmecsere mindig hasznos lehet mindkét fél részére is. Köszi, hogy felvetetted!

Mikka,
a lényegre tapintottál! :-) Én is így gondoltam, hogy nem kell vegának lenni ahhoz, hogy hasznosak legyenek ezek a receptek illetve, hogy bármilyen diéta, betegség, műtét utáni lábadozás, böjt utáni felépítés, vagy csak egy-egy egészséges ebéd iránti igény esetén segítség lehet ez a néhány finomság.
Már csak azért is, mert tényleg sok-sok szeretettel készítem őket, hogy ne csak testi, hanem lelki egészségünkre is váljanak. :-)

Related Posts with Thumbnails
 
Vegánságok. Design by Pocket