Kókusztej házilag

2010. április 26., hétfő

Nagyon megkívántam a kókuszt mostanában, úgyhogy rengeteg kókuszos finomság készült nálunk az utóbbi időben. A kókusztejet és a visszamaradó kókuszt is nagyon sokféleképpen fel lehet használni, de nézzük először az egésznek az alapját, a kókusztejet!

Kókusztejet nemcsak a bioboltokban kapható kókusztejporból lehet készíteni, hanem pofon egyszerűen kókuszreszelékből is, csak vigyázni kell vele, mert nagyon finom lesz.


Kókusztej házilag

200 g kókuszreszelék (ez pont egy zacskónyi)
kb. 1,5-2 l víz
6-7 ek méz

1, A kókuszreszeléket jó néhány órára (lehet akár egész éjszakára is) beáztatjuk.
2, A beáztatott kókuszreszeléket néhány deci vízzel alaposan összeturmixoljuk, majd a többi vizet és a mézet is hozzáadva jó pár percig turmixoljuk, hogy a finom kókuszíz kicsapódjon a reszelékből. (Állítólag megfelelő turmixgéppel még a kókuszzsír is kicsapódik, nálam ez nem volt látványos, csak egy-két borsószemnyi kókuszzsírt fedeztem fel a massza tetején.)
3, A művelet vége pedig az átszűrés: minél kisebb lyukú szűrőn átszűrjük a folyadékot.
A visszamaradó kókuszpépet kókuszgolyóhoz és süteményekhez használhatjuk fel, a kókusztejet pedig ízesíthetjük tetszés szerint, vagy csak úgy magában is fogyaszthatjuk, de keleti ételek ízesítésére is remek.
Hűtőben néhány napig eláll.

9 megjegyzés:

Iza írta...

Itten frissen reszelt kokuszreszelékről van szó igaz?

Szamóca írta...

Iza,
biza itten nem friss kókuszról van szó! Bár valószínűleg úgy is nagyon finom, sőt, az is lehet, hogy finomabb, de én ezt most zacskós kókuszreszelékből készítettem. Azért is kellett előtte annyit áztatni.
Persze ha van friss kókuszod, érdemes úgy is kipróbálni. Ha kipróbáltad frissből, majd írd meg légyszíves, hogy milyen lett, kíváncsi vagyok rá!

Pilchard írta...

Szia Szamóca!

Milyen véletlen hogy éppen a hűtőben csücsül egy adag kókusztej:),ami ráadásul friss kókuszreszelékből készült.
Nekem bizony van különbség,ez finom,a szárítottból készített meg nekem nem finom.Bár hozzáteszem maga a kókuszreszelék sem ízlik mostanában,mindegyiken hülye mellékízt érzek,kivéve a bio kókuszreszeléket,na hát az valami isteni,csak az meg nem éppen olcsó a simához képest.De mióta kóstoltam bio-t,a simát tényleg nagyon vacak ízűnek érzem.

mandy tarragon írta...

Ezt ki fogom próbálni, imádom a kókuszt :)

Pilchard írta...

Szamóca!
Mikor írtam hozzászólást nem figyeltem eléggé,most nézem hogy mennyi vizet raksz hozzá.Nem sok ez?

Szamóca írta...

Mandy,
próbáld ki mindenképp! Érdemes. :-)

Pilchard,
én még nem ittam friss kókuszból készültet, úgyhogy nem tudom, az milyen. Valószínű tényleg finomabb, de nekem ez is nagyon bejött. Lehet, hogyha megkóstolnám friss, vagy bio kókuszreszelékből, akkor már nekem sem ízlene, de most nincs összehasonlítási alapom.

A vizet egyébként direkt mértem, hogy legközelebb is tudjam, mennyivel készítsem és bizony ennyit tettem hozzá. Egyáltalán nem lett sok. Az egésznek nagyon finom kókuszíze lett. Szerintem kevesebb vízzel nagyon tömény lenne. Szóval, szerintem egy zacskó kókuszreszelékhez kell ennyi víz.

mandy tarragon írta...

kész :) Úszik a tetején a rengeteg kókuszzsír és nagyon nagyon finom. Köszi még egyszer a receptet :)

Szamóca írta...

Mandy,
örülök, hogy ízlik. Fogyaszd egészséggel! :-)

Névtelen írta...

sziasztok, elnézést, én nagyon kezdő vagyok. :D

Az elején mennyi vizbe áztatod? A végén hígitod fel 1.5-2 literre vagy már az elején szinte ilyen sok vízben kell áztatni?

Nagyon köszönöm a válaszod :D

Related Posts with Thumbnails
 
Vegánságok. Design by Pocket