Böjt - 1. felépítőnap (zöld turmixnap)

2010. április 2., péntek

Miről értesülök a böjt megtörésének első napján?
Hogy közös böjtünk hatására Évi és Annipanni is 3 napos böjtre adták a fejüket. Ez fantasztikus. Már megérte. Nagyon örülök, hogy a böjt ragadós.
Lányok, ezúton is sok sikert és testi-lelki kitartást kívánok nektek!

Gondolom, sokaknak talán túl vallásosra sikerültek a böjti napok beszámolói, de nem tudom ezt különválasztani a böjttől, az élményeimtől. Olyan ez, mintha a húsvét ünnepéről akarnánk Jézus nélkül beszélni. Persze lehet, csak az nem lesz igaz. Most már viszont, ígérem, visszafogom magam ilyen téren és néhány múlva már tényleg vegánságok következnek.

Addig is röviden a böjt megtöréséről:
A böjt befejeztével a böjt megtörése majd a felépítőnapok ugyanolyan fontosak, mint a böjt napjai. Nem szabad nekiesnünk a hűtőnek és elpusztítani mindent, amit csak találunk. Igaz, ezt nem is kívánja ilyenkor az ember összeszűkült gyomorral.
Azt mondják, hogy a böjt napjainak harmada legyen a felépítő napok száma, tehát 7 nap esetén ez 2-3 napot jelent, amit az étkezés fokozatos felépítésére kell még szánni. Azt hiszem, ez a néhány nap nagyobb lelkierőt kíván, mint maga a böjt. Ilyenkor a Norka által is javasolt csökkentett sófogyasztás mellett nagyon fontos odafigyelni a fehérjefogyasztásra, hogy a hüvelyeseket és a gabonákat csak nagyon lassan hozzuk vissza az étrendünkbe, tehát ha lehet, akkor ne sólettel ünnepeljük meg, hogy leteltek böjtünk napjai.
Aki eszik húst és tejtermékeket, annak erre még jobban oda kell figyelnie. Bár a böjt életmódváltásra kitűnő, ugyanis ilyenkor általában csak egészséges ételeket, főleg zöldségeket és gyümölcsöket kíván a szervezet, úgyhogy böjt után akár le is mondhatunk a húsról, vagy a tejtermékek töménytelen mennyiségű fogyasztásáról (ahogy most drága férjuram is elhatározta, pedig eddig szerintem belőle éltek a trappista sajt gyártók és a tehenészek).

A böjt megtörése mindig valami könnyű gyümölccsel történjen és nagyon lassan, alaposan rágjuk meg. Nálam így alakult az első evészet ma:

Reggeli: -
Délelőtt: turmixolt alma
Ebéd: zöld turmix (alma, fejes saláta)
Uzsonna: 1 ek méz és borsmentatea
Vacsora: zöld turmix (alma, fejes saláta)

Ja, és egyébként itt a tegnapi bevásárlás eredménye:


Pont a napokban olvastam egy könyvet, amelyben ódákat zengtek a böjt után még pár napig tartó nyerskosztról, hogy az milyen csodálatosan kiegészíti a böjtöt, többek között azért, mert a nyers zöldségek, gyümölcsök rostjaikkal kipucolják a még esetlegesen bennmaradt mérgeket. Egyből meg tetszett ez az ötlet, úgyhogy gondoltam, akkor már ezt is tisztességgel végig csinálom. A mai napot ezért a zöld turmixoknak szántam.

Ahogy eddig is tapasztaltam, ma is éreztem, hogy a böjt utáni első nap sokkal fáradékonyabb lesz az ember, mint a böjt utolsó napjaiban. Én is nagyon fáradt lettem ma. Nem az emésztéssel, vagy a gyomrommal volt baj, az szépen befogadta a mai menüt. Egész egyszerűen ennek szerintem annyi lehet az oka, hogy a szervezet átállt méregtelenítésre, majd pihenésre és most nem kis meló lehet neki újra átkapcsolni az emésztésre, ami mellesleg elég sok energiát igényel tőle. Persze ebbe néhány nap alatt újra belejön, úgyhogy nem kell pánikolni, hogy többet nem fogunk tudni egy jót enni.

Ezúton kívánok kegyelmekben gazdag, áldott húsvéti ünnepeket minden kedves ide látogatónak!
És csak óvatosan a húsvéti sonkával! :-)

5 megjegyzés:

Norka írta...

Ügyes vagy! Én is zöldekkel kezdem a napjaimat, de képzeld délután annyira kívántam a saját házi zsemlénket, vártam- vártam, hogy tényleg ezt kéri -e a gyomrom, és ezt kérte. Folyékonnyá régva ettem belőle, és jól esett. Olvastam a Dahlke könyvben, hogy a kenyér egyike lehet azoknak, miket megkívánhat az ember, hisz' olyan ősrégi táplálékunk. Máshol is olvastam pirítósról. Úgyhogy megnyugodtam. Tényleg dolgozik a szervezet, de én is remekül vagyok!

oresz írta...

Fantasztikus a blogod! Köszönöm, hogy olvashatom ezeket a csuda-jó recepteket! :)

mandy tarragon írta...

Hú, de zöldek ezek a dolgok :) Itt csorog a nyálam :)
Alma salátával? érdekesen hangzik :)

Áldott boldog Húsvétot nektek :)

Adorján Éva írta...

valahogy én is így terveztem a holnapomat :)
húúúú de vágyom már az almára, zöld turmixra!

egyetlen dologgal nem értek egyet: szerintem a felépítő napoknak jóval tobább kellene tartaniuk a böjtieknél. én legalább még 3-4 napig gyümölcsön, zöldön tervezek élni, sómentesen és minél lassabban (még 2-3 nap) bevezetni a sót, majd a magokat.
szerintem ez azért fontos, mert a szervezet folytathatja a beindított méregtelenítést, amiben nagy segítséget nyújtanak a nyersekben lévő ásványi anyagok.

és köszi a támogatást! jó így veletek böjtölni! :)

Szamóca írta...

Norka,
ez érdekes, hogy ennyire kívánod a kenyeret. Engem egyáltalán nem hoz lázba még azóta sem. Sőt, még a gabonát sem kívánom, csak a krumplit krumplival. :-)

Oresz,
köszöntelek a blogomon és köszönöm szépen a dicséretet. Örülök, hogy ennyire tetszik!
Hamarosan jönnek az újabb receptek is!

Related Posts with Thumbnails
 
Vegánságok. Design by Pocket