Kelbimbós sült burgonya

2010. április 14., szerda

Amikor úgy alakul, hogy csak magamra kell sütnöm-főznöm, akkor általában ilyen könnyű dolgokat dobok össze. Pillanatok alatt el lehet készíteni és nagyon finom a maga egyszerűségében.
Természetes ezt a kelbimbós burgonyát köretként is tálalhatjuk valamilyen zöldségfasírt mellé, de így önmagában is elég kiadós ebéd.


Kelbimbós sült burgonya
(2 főre)

kb 6-7 szem közepes méretű burgonya
1-2 fej hagyma
2-3 gerezd fokhagyma
kelbimbó ízlés szerint
néhány ek olívaolaj

bors
majoranna
bazsalikom

1, A burgonyát héjastul bedobjuk a sütőbe és félig puhára sütjük.
2, Míg a krumpli sül előkészítjük a többi hozzávalót: a kelbimbót kivesszük a fagyasztóból (ha nincsen friss), a hagymákat megtisztítjuk és csíkokra vágjuk. Persze lehet apróra is. Ha tudom, hogy a férjem is eszik belőle, akkor apróra vágom (mármint a hagymát :-), hogy ne tudja kiválogatni, de én szeretem a nagy hagymadarabokat benne.
3, Ha elkészült a krumpli, meghámozzuk, felkockázzuk, egy hőálló tálba halmozzuk a kelbimbóval, a hagymákkal és a fűszerekkel együtt.
4, Az egészet meglocsoljuk néhány evőkanál olívaolajjal, alaposan átkeverjük a zöldségeket, hogy mindenhol fűszeresek, olajosak legyenek és mehet is vissza a 180 fokos sütőbe.
5, Addig sütjük, amíg a kelbimbó is megpuhul. Ez kb fél óra.

A kelbimbónak remek az illata sütés közben, úgyhogy alig bírtam megvárni, amíg kegyeskedett végre megsülni. Utána pedig csak nemes egyszerűséggel a jénaiból pusziltam be az egészet. Pedig két napi éteknek szántam...

2 megjegyzés:

Pilchard írta...

:) Kár hogy nincsenek smiley jelek,most egy kuncogósat tettem volna.
Így már én is jártam sokszor,hogy valami annyira finom volt hogy semmi nem maradt belőle.

Bridge írta...

A legutolsó mondat tényleg megmosolyogtatott, néha jár így az ember, főleg az egyszerű és finom kategóriával. :)

Related Posts with Thumbnails
 
Vegánságok. Design by Pocket