Vadrizzsel sült kelkáposzta (VKF 33. forduló)

2010. április 12., hétfő

Már nagyon régóta szerettem volna kipróbálni a vadrizst, vagy más néven indián rizst, még másabb nevén "botrizs", de ez csak a férjem verziója, mert mikor meglátta azt hitte, hogy apróra tördelt ágakat vettem rizs néven.
Hónapok óta volt már itthon egy pici zacskó botrizsem és a Limara által kiírt, 33. VKF témájának köszönhetően most érkezett el a felhasználásának az ideje.
Volt itthon még egy hatalmas fej kelkáposztám is, úgyhogy ez az egyszerű, de nagyszerű, kevés munkával is elkészítő, nagyon káposztás és nagyon nagy mennyiségű étel lett belőle.


Vadrizzsel sült kelkáposzta
(min. 6 főre)

1 fej kelkáposzta
500 g barnarizs
100 g vadrizs
2 fej hagyma
2-3 gerezd fokhagyma

bors
csombor (borsikafű)
bors
kömény
majoranna
pici kakukkfű

1, A kétféle rizst megmossuk, összekeverjük és tepsibe öntjük. Így szárazon betesszük a 180 fokos sütőbe és kb 10-15 percet elősütjük. Közben néhányszor átkeverjük, vagy rázzuk.
2, A hagymát, fokhagymát megtisztítjuk, apróra vágjuk és az elősütött rizshez adjuk a fűszerekkel együtt. Alaposan összekeverjük az egészet.

3, A káposztát is megmossuk, megszabadítjuk néhány külső levelétől, ha szükséges, majd az egészet hat gerezdre vágjuk úgy, hogy minden gerezdre jusson a torzsából is, mert az tartja össze a leveleket.

4, A káposztagerezdeket beigazítjuk a tepsibe a rizs közé, majd az egészet felöntjük vízzel (kb 1,5 literrel).

5, Alufóliával letakarva mehet is a káposztás rizs vissza a sütőbe. Kb. 40-50 percet sütjük, majd a fóliát levéve sütjük készre, csak vigyázzunk nehogy megégessük a káposzták tetejét (úgy, mint én).

6, A tetejére sajt helyett rizslisztből, kevés olajból, fűszerekből és vízből készített besamelmártást öntöttem és sütöttem rá (ez látszik az első és az utolsó képen), de ez nekem nem jött be. Valahogy nem lett finom vele.
Viszont másnap egy zöldfűszeres-fokhagymás joghurtot kevertem be hozzá és azzal már nagyon ízlett. Szerintem ti is inkább ezzel próbáljátok ki: szójajoghurt, apróra vágott fokhagyma, friss petrezselyem, kevés só, bors és kömény. Így már tényleg jó és könnyen csúszik. :-)

0 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails
 
Vegánságok. Design by Pocket