Almás-rukolás zöldsaláta

2011. március 12., szombat

Ezt a finom és egyszerű saláta receptet Hugomumtól kaptam a minap.
A receptet némiképp átalakítottam kicsit, de a lényeg maradt: alma, sok zöld és a jó illatú aszalt paradicsomos öntet. Elképesztően finom ez így együtt, magam sem hittem volna, de ami a legjobb benne: rengeteg zöld levelet meg lehet így enni és bármilyen zöldből finom lehet még: spenót, mángold, madársaláta... stb.


Almás-rukolás zöldsaláta
(egy adag)

Salátához:
1 közepes alma
3 hatalmas levél római saláta
1 marék rukola

Öntethez:
2 tk. hidegen sajtolt olívaolaj
1 tk. citromlé
1 tk. méz
1 ujjnyi pritaminpaprika
1 gerezd fokhagyma
1 db aszalt paradicsom


Ezt a salátát vacsorára ettem, de már délelőtt elkészítettem az öntetet, hogy az ízek finoman összeérjenek.
1, Az aszalt paradicsomot apróra vágjuk és kevés vízbe áztatjuk.
2, Az olajat, citromlevet és a mézet kikeverjük.
3, Az öntethez való paprikát, hagymát szintén apróra daraboljuk és az olajos keverékhez adjuk. Néhány órát állni hagyjuk.
4, A paradicsomot áztatóvízével együtt az öntethez keverjük és megint hagyjuk állni néhány órát.
5, Felkockázzuk az almát, a zöld leveleket ízlés szerint csíkokra vágjuk és az egészet az öntetbe forgatjuk.

Már a saláta illata is nagyon csábító, de akkor igazán finom, ha még kibírjuk egy fél órát, hogy az alma is magába szívja az ízeket.
A tetejére szórhatunk szezám-, napraforgó-, vagy tökmagot, de nálam ez most elmaradt, anélkül is mennyei.

Még egyszer köszönet Hugomumnak a receptért.

0 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails
 
Vegánságok. Design by Pocket