Napraforgópástétom, a kencék királya

2011. március 24., csütörtök

Rengeteg receptet átböngésztem a napraforgómag-pástétommal kapcsolatban, de mindegyikben volt valami olyan hozzávaló, ami nekem nem tetszett (pl: szójaszósz), nem illett bele (pl: étkezési élesztő), nem akartam olyat enni (pl: kesudió), vagy egyszerűen csak beszerezhetetlen számomra.
Így a sok receptből és ötletekből megalkottam a saját verziómat.
Azóta kipróbáltam már más magokból is kencéket, de állítom, hogy ez a napraforgópástétom a kencék királya! Őrült finom és egyszerűen megunhatatlan.


Napraforgópástétom

1 nagy marék napraforgómag
1 csokor petrezselyem
1 szelet pritaminpaprika
egy félujjnyi újhagyma zöldje és fehér része vegyesen (akár póréhagymával is helyettesíthető)
1 tk citromlé

bors
kömény
római kömény
kurkuma

1, A napraforgómagot egy éjszakára beáztatjuk.
2, A beáztatott magról leszűrjük az áztatóvizét, majd a citromlével és ha szükséges kevés vízzel krémesre turmixoljuk.
3, Hozzáadjuk a paprikát, a hagymát, a petrezselyem szárát, a fűszereket és ismét jól összeturmixoljuk.
4, A petrezselyem levélkéit apróra vágjuk és a krémhez keverjük.


Nyers kenyerekkel, krékerekkel fogyasztva a legjobb, de zöldségekhez mártogatósnak, vendégváró falatoknak is kiváló. Én most mandulás-fűszeres kenyérkékkel és rengeteg zöldséggel ettem.

Változatok:
Petrezselyem helyett (vagy mellett) rukolával is nagyon finom és valószínű medvehagymával készítve sem hagynám érintetlenül a tányéromon.

1 megjegyzés:

Blogger írta...

Water Hack Burns 2lb of Fat OVERNIGHT

At least 160000 women and men are utilizing a easy and secret "water hack" to drop 1-2lbs every night in their sleep.

It's very easy and it works with everybody.

Here's how to do it yourself:

1) Take a clear glass and fill it half full

2) Now follow this weight losing HACK

and you'll be 1-2lbs thinner as soon as tomorrow!

Related Posts with Thumbnails
 
Vegánságok. Design by Pocket