Mandulás-fűszeres nyers kenyérke

2011. január 20., csütörtök

Jelentem: elkészült életem első nyers kenyere!
Nem gondoltam volna, hogy nekem is sikerül, de hétvégén Vali tanfolyamán újra belelkesültem és megpróbáltam ismét aszaló nélkül készíteni, mert az ott evett szendvics nagyon-nagyon ízlett. Voltak már sikertelen próbálkozásaim ezügyben, de most nem bíztam semmit a véletlenre, úgyhogy (majdnem) szó szerint követtem az ott tanult receptet és ez lett belőle:


Mandulás-fűszeres nyers kenyérke

2 csésze mandula
fél csésze lenmag
fél csésze aszalt paradicsom
2 kisebb cukkini
2 kisebb alma
fél dl hidegen sajtolt olívaolaj
2 ek citromlé

bors
egy csokor friss petrezselyem
provance-i fűszerezés (rozmaring, kakukkfű, borsikafű, bazsalikom, tárkony)
majoranna

Mivel sem nagy teljesítményű aprítóm, sem aszalógépem nincsen, ezért az elkészítés módján változtattam kicsit, de még így is bonyolultabb leírni, mint elkészíteni. :-)
1, A mandulát és a lenmagot egy éjszakára beáztatjuk.
2, Másnap szétterítjük az aszaló tálcáján vagy a sütő tepsijén (nálam ez utóbbi) és néhány óra alatt 40 fok körüli hőmérsékleten kiszárítjuk. Ne ijedjünk meg, a lenmag a nyálkája miatt már most krékerszerűvé aszalódik.
3, A paradicsomot is beáztatjuk.
4, A kiszáradt mandulát kávédarálóban lisztté daráljuk.
5, Az almát és a cukkinit kockára vágjuk.
6, Összeállítjuk a tésztát: az almát, a cukkinit, a paradicsomot, a lenmagot, az olajat, a citromlevet és a fűszereket turmixgépben, vagy aprítóban összedolgozzuk. Én kénytelen voltam egy kevés vizet is adni a masszához, mert a turmixgépem már nagyon küzdött a feladattal.
7, Ha szuper turmixgépünk vagy aprítónk van, akkor a mandulalisztet is a masszához adjuk. Én egy tálba öntöttem a tésztát és a mandulalisztet már kézzel dolgoztam hozzá, hogy megkíméljem a konyhai kütyüimet a végkimerüléstől.
8, 20-30 percet állni hagyjuk a tésztát.
9, A masszát egyenletesen szétterítjük az aszaló tálcáján. Ennek hiányában a tepsibe szilikonos sütőlapot fektetünk és ezen oszlatjuk el a mandulás tésztát.
10, Egy nedves késsel már most méretre vágjuk a kenyérkéket és 40 fokos sütőbe tolva aszaljuk. Én légkeveréses funkciót használtam és a sütő ajtaját résnyire nyitva hagytam.
11, 7-8 órát szárítjuk így a kenyérkéket, majd megfordítjuk őket és még néhány óra aszalással a kívánt állagúra aszaljuk.


Az eredmény iszonyúan finom, az ízvilága remek, sokkal, de sokkal jobban ízlik, mint az igazi kenyér. Egyszerűen megunhatatlan. Ráadásul jól szellőző, hűvös helyen hónapokig eláll.
Én napraforgópástétommal és sok-sok zöldséggel fogyasztottam.
Mennyei lakoma!

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Istenien néznek ki! Ezek szerint villanytűzhelyed van? Nekem gáz, és 150 fok a legalacsonyabb hőfoka... Pedig annyira szeretnék ilyen kenyereket gyártani, de egy aszalónak egyszerűen nincs helyem. :(

ezisén írta...

Húú ezt a bejegyzést majdnem nem vettem észre!! A receptet mentem máris, köszönöm hogy beírtad!!!

ezisén írta...

Végre egy ehető kenyér!!!! Nem akarok sokat enni de valamennyi kell, és eddig semmi nem ízlett, ezt kivéve. ***** Előszőr megijedtem a 25 dkg mandulától ami 2 csésze lett, de már három napja eszem és még csak a 3-a fogyott el. Szóval rendben van ez.Még egyszer köszönöm hogy feltetted a receptjét.

Szamóca írta...

Kedves Névtelen,
igen, villanytűzhelyem van szerencsére. Hát 150 fokon is készítheted, de úgy már nem lesz nyers. ;-)
Viszont jön a nyár, már most hőség van, de jár a szél: tedd ki ezt a masszát a napra és szerintem ott is elkészül majd, bár tény, hogy sokkal strapásabb úgy.

Szera,
örülök, hogy ennyire ízlik. Nekem is csak ez jött be eddig a nyers kenyerek közül.

Related Posts with Thumbnails
 
Vegánságok. Design by Pocket