Fekete retek saláta sárgarépával

2009. szeptember 25., péntek

Van egy-két zöldségféle, amelyet messzire elkerülök (pl: fehérrépa) és van néhány, amikkel ugyan nem vagyok köszönőviszonyban, de néha barátkozunk. Ilyen például a retek is.
Ez a saláta most egy ilyen barátkozásnak a nyoma, ugyanis annyira jól nézett ki a többi zöldség között ez a fekete retek, hogy arra jutottam: egyet azért mégiscsak megennék valahogy - persze szigorúan valami más zöldséggel keverve, ami nem hagyja annyira érvényesülni. Végül sárgarépa került mellé, aminek édessége igazi különleges párost alkotott a retek kesernyés ízével. Meglepően jól illett a barnarizs és a falafel mellé, amivel fogyasztottuk.


Fekete retek saláta sárgarépával

1 közepes fekete retek
2 kisebb szál sárgarépa
hidegen sajtolt olívaolaj
1-2 ek méz
citromlé

bors

A retket és a sárgarépát lereszeljük, hozzáadunk néhány evőkanál hidegen sajtolt olívaolajat és citromlevet, rálocsoljuk a mézet, fűszerezzük, alaposan összekeverjük és a hűtőben néhány órát állni hagyjuk, hogy az ízek összeérjenek.

2 megjegyzés:

KryaSpirit írta...

Tavaly még én is úgy voltam a retekkel, mint te. A piros változatát most sem sűrűn eszem. De a múlt télen találtam egy azt hiszem tejfölös fekete retek receptet, megcsináltam és teljesen oda lettem az ízéért. Ráadásul később utána olvastam mennyire egészséges is. Ezen a télen is beiktatom majd néhányszor, csak már nem tudom, hol a recept, de a neten biztos megtalálom majd.

Szamóca írta...

Igen, tényleg nagyon egészséges, ezért gyűröm le én is egyszer-egyszer.
Benzsi, ha megtaláltad a retek-megszeretős receptet, szóljál, mert engem is érdekelne ám!

Related Posts with Thumbnails
 
Vegánságok. Design by Pocket