Sárgarépás hajdinafasírt - olaj-és gluténmentes

2009. szeptember 7., hétfő

Éppen ezt a hajdinafasírtot majszoltam a múlt héten, amikor Gitta felrakta a blogjára az ő nyers és fűszeres változatát. Közben, míg ezt a posztot írom, látom, hogy Klarkat is hajdinás bejegyzést írt a minap és néhány napja Benzsinél is hajdinagombóc készült. Úgy látszik, most mindenki hajdinát eszik...
Én is megkívántam, mert nagyon sok "nehéz" gabonát ettünk mostanában és már valami könnyű ételre vágytam sok-sok nyers zöldséggel. Így esett a hajdinára a választá
som, amiből végül olaj nélkül sült fasírt lett.


Sárgarépás hajdinafasírt

(kb. 4-5 főre)

3 marék hajdina

3 szál sárgarépa
3 közepes fej hagyma

9 ek. hajdinaliszt
6 ek. lenmagpehely

bors

kömény
majoranna

1, A hajdinát beáztatjuk 2-3 órára. Nem kell neki sok, tényleg hamar megpuhul.
2, Az apróra vágott hagymát kevés vízben "megpirítjuk", h
ozzáadjuk az apróra darabolt (én aprítóval oldottam meg a répa aprítását) sárgarépát, a hajdina áztatóvizét és kevés sóval puhára pároljuk a zöldségeket.
3, Ha a répa is megpuhult, elfőzzük még róla a maradék vizet, hogyha szükséges, félrehúzzuk a tűzről, fűszerezzük és hozzáadjuk a hajdinalisztet, a lenmagpelyhet és még néhány evőkanál hajdinát.
4, A maradék hajdinát krémesre turmixoljuk és ezt is a répás keverékhez adjuk.

5, Alaposan összedolgozzuk a masszát és fél órát pihentetjük. A massza sűrűségét további hajdinaliszt hozzáadásával szabályozhatjuk.
6, A sütőt előmelegítjük 180 fokra, a tepsit kibéleljük sütőpapírral vagy szilikonos sütőlappal és a masszából kis gombócokat pakolunk rá. Kilapítjuk őket, hogy legalább az alakja legyen fasírthoz hasonló. :-)
7, Sütőben 20-25 percet sütjük, majd megfordítjuk a korongokat és további 10-15 perc sütés után készen vannak a zsiradékmentes, egészséges hajdinafasírtjaink.

Főzelékekhez feltétnek kiváló, diétázóknak friss salátával is finom ebéd lehet, de én most héjában sült krumplival és római salátaágyon kínált sárgarépás tzatzikivel tálaltam.

5 megjegyzés:

KryaSpirit írta...

Ez nagyon jó kis recept, ráadásul nagyon szeretem a hajdinát. Régen is volt, a jövő héten kipróbálom! Majd tudósítok...:))

Szamóca írta...

Benzsi, köszönöm.
Várom a beszámolót, hogy hogy ízlett. ;-)

Pilchard írta...

Szia Szamóca!

Nagyon jó a recept,nekem nagyon-nagyon ízlett.Végre egy hajdina ízű hajdinafasirt,és nem veszik el az ízét a fűszerek.

Szamóca írta...

Pilchard, látom, te is hajdinarajongó vagy! ;-)
Örülök, hogy ízlett és egészségedre!

Névtelen írta...

Mifele mertwkegyseg a marek? Ma holnap mar cipokanallal fogunk merni

Related Posts with Thumbnails
 
Vegánságok. Design by Pocket