12. nap 811-en

2011. március 20., vasárnap

Végre, végre, végre!
Ma reggel hétkor tegnapi önmagamat megszégyenítő módon pattantam ki az ágyból. Igaz, a tegnap esti pogácsa, mintha kővé vált volna a gyomromban, de a fejemet már alig érzem, a közérzetem remek, kezdek egyre jobban lenni.
Az étkezés viszont ma a 811 szempontjából enyhén szólva minősíthetetlen, de azért színt vallok, úgyhogy ezeket ette ma:

reggeli: -
délelőtt (10 óra): 3 banán

ebéd (12:30): karfiolleves, wokban párolt zöldségek (cukkini, padlizsán, pritaminpaprika, sárgarépa), kukoricás rizs, saláta (jégsaláta, paradicsom, lilahagyma, balzsamecet)
délután (16 óra): mindenféle finomság
vacsora (20:30): két szelet pizza

Szóval, a dolog úgy kezdődött, hogy hivatalosak voltunk férjem szüleihez ebédre, ahol anyósom mindig főz nekem külön levest és főételt is. Ugyan öt éve kérem, hogy ne főzzön, mert én szeretnék vinni magamnak ebédet, de sosem engedi, sőt, azt vettem észre, hogy személyes sértésnek érzi ezt a kérést. Annyit sikerült elérnem, hogy már gm vegán ebédet kapok, ráadásul a zöldségek mindig külön a nekem fenntartott húsmentes wokban készülnek. Okom nem lehet panaszra, úgyhogy most meg sem kíséreltem nyers ebédet kérni, belefáradtam a magyarázkodásba, lenéző, lekezelő pillantásokba, amikből az olvasható ki, hogy én vagyok a család fekete báránya, a családi béke megrontója, aki még be meri ide tolni a képét, úgyhogy szent a béke, most már inkább hallgatok és megeszem a nekem készült finomságokat.
Szó ne érje a ház elejét, tényleg minden finom volt, csekély fűszerezéssel, kevés olajjal elkészítve, a saláta ugyan nem ecet nélküli, de már csak kevés balzsamecet került rá, úgyhogy a lehetőségekhez képest elég lightos volt a menü, a pocim sem hőbörgött, szépen befogadta az ebédet.

A gond ezután kezdődött.
Ugyanis ha egy nap már eszem főtt ételt, akkor utána már nem tudok nyerset enni, ezért inkább vacsorára szoktam a főtt ételt tartogatni, de most ebéd volt, ráadásul olyan időpontban, amikor én még a reggeli zöldturmixomat épp csak tervezgetni szoktam és a napi menü csak ezután megy le a torkomon. Szóval, a gond az volt, hogy hiába ettem bármennyit az ebédből, nem laktam jól egyáltalán. Állandóan úgy éreztem, hogy éhes vagyok, majd hamarosan őrülten kívántam az édességet, ami az utóbbi napokban nem fordult elő velem. Tessék, a főtt étel megint kihozza belőlem! Küzdöttem ellene, egészen délután négy óráig bírtam, amikor ettem ezt-azt, főleg a kedvenc édességeimből. Az édes, cukros dolgokra meg kívánja az ember a minél egészségtelenebb és sós ételt. Ördögi kör ez, nem lenne jó újrakezdeni, de engedélyeztem vacsorára magamnak egy utolsó pizzát. Gondoltam, kiélvezem az ízét még egyszer. Hát nem sikerült.

Már az édességeknél éreztem, hogy ezek nem olyan finomak, mint ahogy én erre emlékeztem és bizony a pizza sem volt jó. Nem is tudtam megenni, ott hagytam a felét, annyira nem ízlett, pedig nem szokásom ételt otthagyni, de olyan íztelennek és száraznak éreztem, ráadásul érdekes módon a meleg étel sem esett jól. Egy banán, vagy egy narancs sokkal finomabb. Csak a hangulatát kívánjuk a régi ételeknek, amelyekhez olyan szép emlékek, érzések, események kapcsolódnak. Úgy látszik, meg kellett tapasztalnom ezt is és ez így van jól.

Ma lekevertem egy hatalmas pofont a 811-nek, de holnaptól újra jóban leszünk...


Sophia bejegyzése itt olvasható a 12. napról

2 megjegyzés:

Pilchard írta...

A kilengésre nem tudok mit mondani,sztem nem is nagyon vársz semmit. :-)
Az érdekelne ellenben hogy mi a különbség tulajdonképpen a 811 és az a fajta nyers evés közt ahogy Gitta táplálkozik?

Szamóca írta...

Pilchard,
rengeteg különbség van. Gitta szinte mindent eszik, ami nyers, nem figyelve az ételtársításokra és a tápanyagok (szénhidrát, zsír, fehérje) arányára. Persze ezzel nincs semmi baj, az is nagyon egészséges, de a 811 egy szigorúbb nyers irányzat, mivel meghatározott arányban (80% széndhidrát, 10% fehérje, 10% zsír) fogyaszthatod a tápanyagokat. Márpedig egy ilyen arányba nagyon kevéske olajos mag, sok-sok gyümölcs és néhány zöldségféle fér csak bele.
Gitta ellenben eszik mindenféle fűszert, aszalt dolgokat is, hidegen sajtolt olajokat, mindenféle zöldséget...stb., ezek viszont a 811-ben nincsenek benne.

Related Posts with Thumbnails
 
Vegánságok. Design by Pocket