Aranymártásban sült zöldségek

2009. szeptember 15., kedd

Igazi különleges mártásreceptet találtam az egyik szakácskönyvemben (Newstart-konyha címűben), amit ugyan egyből felturbóztam (mármint a mártást) egy kevés hagymával és fűszerekkel, de a recept ezek nélkül említi.
A szósz varázsa, hogy minden zöldséghez kiváló: nyáron így tüntettem el több kiló cukkinit, most pedig padlizsánt készítettem hasonlóképp, de más zöldséggel is ki fogom próbálni, mert a mártás egyedi ízébe egyből beleszerettem - és a színe is nagyon tetszik. :-)


Aranymártásban sült zöldségek
(kb. 3-4 főre)

Mártáshoz:
2 szál közepes sárgarépa
2-3 közepes burgonya
1 közepes fej vöröshagyma
2-3 gerezd fokhagyma
5 ek. szezámmag (én megpirítottam kicsit, de nem muszáj)
2 ek. sörélesztőpehely
3 ek. citromlé

bors
kömény

Sült zöldségekhez:
cukkini vagy padlizsán, de szerintem nagyon finom lehet kelbimbóval, karfiollal, brokkolival vagy sárgarépával is.

1, A sült zöldségekhez valókat mossuk, tisztítjuk, pucoljuk, ami épp szükséges és ízlés szerinti méretre szeleteljük. Egy sütőpapírral bélelt (vagy vékonyan kiolajozott) hőálló tálba halmozzuk a zöldségeket és a sütőbe toljuk. Megmossuk a burgonyát és héjastul betesszük őket a zöldségek mellé és 180 fokon mindent készre sütünk, bár a zöldségeknek nem baj, ha csak félpuhák, ezért figyeljünk rá, hogy őket hamarabb kivegyük a krumpli mellől.
2, Megmossuk, megpucoljuk a sárgarépát is és egy kisebb lábasban megfőzzük, de ha kész, ne öntsük ki a főzővizét, mert azt még felhasználjuk.
3, A megsült krumplikat meghámozzuk és a mártás összes hozzávalójával együtt turmixgépbe tesszük. Egy kevés szezámmagot azért félretehetünk a tetejére díszítésnek. A sárgarépa főzővízét adagolva a mártáshoz palacsintasűrűségű szószt turmixolunk a hozzávalókból.
4, A sütőpapírtól megszabadított zöldségekre öntjük a mártást, megszórjuk a maradék szezámmaggal és 30-40 percre még visszatoljuk a sütőbe.
Így magában is nagyon finom, de tetszőleges körettel is fogyasztható, én például héjában sült burgonyát adtam mellé.

Megjegyzés:
Úgy is kínálhatjuk a mártást sült zöldségek mellé, hogy nem sütjük össze őket, csak tálalásnál öntjük rá a szószt. Ebben az esetben a mártást főzzük fel külön.

3 megjegyzés:

KryaSpirit írta...

Ez a mártás nagyon jól hangzik! Tetszik, hogy olyan receptjeid vannak amik nekem teljes ujdonságként hatnak. Ez is meg a "sajtszósz" is ilyen. Ügyes vagy! Még több receptet légyszi!:))

Szamóca írta...

Örülök, hogy tetszik és köszönöm!
Igyekszem recepteket is minél többet posztolni, de nem tudok többet főzni, mint amennyit meg is eszünk. Így is a blog indulása óta már néhány plusz kilót üdvözölhetek magamon. Lehet, hogy most diétás receptek jönnek?! :-)
Én is meglepődtem, hogy nálad is, meg más oldalakon is milyen számomra ismeretlen ételekkel találkozom. Mindig van új a nap alatt! Ezek után mondja valaki, hogy a vegetáriánus konyha nem változatos!!!

KryaSpirit írta...

Ezt a néhány kiló felcsusszanását valamiért átérzem! Mióta blogot írok én is többet eszem, ki érti ezt? Hát ha valami változatos az a vegetáriánus konyha. Tőlem többen kérdezik, hogy ha valamilyen ismeretlen hozzávalóval találkoznak (ez sűrűn előfordul), hogy honnan szerzek be én ilyeneket, meg honnan hallok ezekről? Aranyosak!

Related Posts with Thumbnails
 
Vegánságok. Design by Pocket