Édeskömény burgonyával sütve

2010. április 30., péntek

Évek óta abban a hitben éltem, hogy nem szeretem az édesköményt.
Valószínűleg ez most is így lenne, ha múltkor a piacon nem mosolygott volna rám egy kedves zöld hajú édeskömény. Muszáj volt vennem. Hazahoztam ezt a fura szerzeményt, majd napokig csak szemeztem vele, hogy mi legyen a sorsa egy ilyen nem-szeretem-zöldségnek. Végül úgy döntöttem egyszerűen megsütöm, hiszen úgy minden zöldség finom. Ha mégsem, akkor Bundás kutyusom még mindig potenciális fogyasztója lehet ennek az ételnek.

A kelbimbós sült burgonyához hasonlóan álmodtam meg ezt is.
Sokszor készítek ilyen egyszerűen csak krumplival egy-egy zöldséget, hiszen kiadós ebéd lesz belőle, pillanatok alatt megvan és nagyon finom.
Igaz, ez utóbbival kapcsolatban most voltak fenntartásaim. Gyanúsan nyitogattam a sütő ajtaját sütés közben és nem túl sok bizalmat szavaztam az édesköménynek, miközben szimatoltam a levegőbe, de legalább Bundásnak lesz egy jó napja. :-)


Édeskömény burgonyával sütve
(2 főre)

1 nagyobb gumó édeskömény
6 szem közepes krumpli
2 fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
néhány ek olívaolaj

borskömény
bazsalikom


1, A burgonyát héjastul bedobjuk a sütőbe és félig puhára sütjük.
2, Míg a krumpli sül, előkészítjük a többi hozzávalót: az édeskömény zöld haját levágjuk (ez még jó lesz salátába, én sajnáltam megsütni), a gumót megmossuk, félbevágjuk és kétujjnyi darabokra felkockázzuk. A hagymákat megtisztítjuk és szintén apróra vágjuk.
3, Ha elkészült a krumpli, meghámozzuk és akkora méretűre kockázzuk, mint az édesköményt.
4, Egy hőálló tálba halmozunk minden zöldséget a fűszerekkel együtt (a fűszerekkel bánjunk csínján, az édeskömény nem igényel sokat), majd az egészet meglocsoljuk néhány evőkanál olívaolajjal, alaposan átkeverjük, hogy mindenhol fűszeresek, olajosak legyenek és mehet is a 180 fokos sütőbe.
5, Kb 35-40 percig sütjük.
Az édesköményről tudni kell, hogy lassan puhul, sőt, nem is lesz igazán puha, hanem olyan enyhén roppanósra sül, úgyhogy vigyázzunk, hogy ne süssük túl (úgy, mint én. :-)


Természetes ezt az édesköményes burgonyát köretként is tálalhatjuk, bár ötletem sincs, hogy mivel, hiszen annyira jellegzetes íze van, hogy nem tudom mi illene hozzá. Szerintem így magában a legjobb, minden mással fogyasztva csak csökkentjük az élvezeti értékét.

Közben pedig rájöttem, hogy szerintem sosem ettem még édesköményt, nem is tudom, mi bajom volt vele, mert iszonyú jó. Ropogós, különleges aromájú, finom ínyencség.
Azóta már salátát is készítettem belőle (szezámkrémes édesköménysaláta), az is nagyon jó lett, úgyhogy a nem-szeretem-zöldségből igen hamar a kedvencek lista élére lépett ez a mosolygós zöldség.

0 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails
 
Vegánságok. Design by Pocket