Kókuszos nyers gyümölcsleves

2010. április 26., hétfő

Ennek a finomságnak az ötlete Klarkattól származik.
Mikor megláttam a blogján ezt a gyümölcslevest, egyből tudtam, hogyha egyszer kókusztej-készítésre adom a fejem, akkor ez lesz az első, amit kipróbálok belőle. Így is lett és nem bántam meg: annyira ízlik, hogy három napig ezt ettem egyfolytában, amíg volt a tejből...
Ráadásul azon ritka ételek közé tartozik, amelyiket tovább tart megenni, mint elkészíteni. :-)


Kókuszos nyers gyümölcsleves

ízlés szerint gyümölcsök (nálam most banán, alma, körte)
2-3 dl házilag készült kókusztej
esetleg 1-2 ek méz

A gyümölcsöket feldaraboljuk és leöntjük a kókusztejjel. Kész.
Tehetünk bele ízesítésnek még mézet, vagy esetleg fahéjat, de önmagában is nagyon finom és laktató. Én néhány órát még állni hagytam, hogy a gyümölcsöket is jól átjárja a kókusz, de egyből elfogyasztva sem kellett rá panaszkodnom.
Legközelebb aszalt gyümölcsökkel (mazsolával, aszalt szilvával) is kipróbálom.

Most vacsorára fogyasztottam, de nyárra egy könnyű, hűsítő ebédnek is el tudom képzelni.

5 megjegyzés:

Norka írta...

Látom, rád is hat ez a nyers dolog:))
Gratulálok a nyereményhez! Alig várom a menüdet!

Pilchard írta...

Mennyei,éppen a leves kanalazása közben írom e sorokat.
A gabonatejeket nem szeretem csak főzésre,sütésre,mert ott elnyomja az ízét más,de a gyümölcsleveshez ez szuper ötlet,köszi érte!

Szamóca írta...

Norka,
persze, hogy hat, hogyne hatna!
Látom, tapasztalom a jótékony hatásait, csak egy kicsit több akaraterő kéne, mert nem elégíti az ízlelőbimbóimat. :-)

Köszi, én is gratulálok neked!
A menü nem lett egy nagy szám, nagyon egyszerű, főleg gyümölcsös ételeket írtam bele. Én a te menüdre vagyok ám nagyon kíváncsi! ;-)

Pilchard,
örülök, hogy már ki is próbáltad és hogy ízlett is.
Én sem szeretem a gabona-és egyéb tejeket csak úgy iszogatni, vagy magában fogyasztani.
Ez viszont tényleg nem az enyém, hanem Klári ötlete volt, neki köszönd.

Norka írta...

Lassan járj, tovább érsz! Nem kis munka megváltoztatni az életünket, úgy hogy a környezetünk nem feltétlenül érti, mit is csinálunk éppen. De kitartónak kell lenni:)

Szamóca írta...

Norka,
tudom, tudom, már végig csináltam párszor. :-)

Related Posts with Thumbnails
 
Vegánságok. Design by Pocket