Böjt - 1. nap

2010. március 26., péntek

"Jézus a Szentlélektől eltelve elment a Jordántól, s a Lélek ösztönzésére a pusztába vonult negyven napra. Itt megkísértette a sátán. Ezekben a napokban nem evett semmit sem, de végül is megéhezett. " (Lk 4,1-3)

A mai nappal megkezdtük Norkával a léböjtöt. Sőt, nagyböjti péntek lévén ma a férjem is velünk léböjtölt.

A visszavonulás ugyan már kevésbé sikerült és az elkövetkező napokra is vannak le nem mondható programok, de bízom benne, hogy azért lesz egy kis időm magamra és a böjtömre is.

Reggel elég sürgetően ébredtem, a szennatea megtette hatását, de a nap többi részét sokkal jobban viseltem, mint amire számítottam. Eddig mindig szörnyen rosszul esett az első nap, de ma nem volt olyan vészes. Talán azért mert testileg és lelkileg is nagyon készültem már erre.

Ez volt a mai menü:

Reggeli: -
Délelőtt: 1,2 l csalántea, majd egy 1 ek. méz
Ebéd: alma-narancs-sárgarépalé
Uzsonna: 1 ek. méz
Vacsora: sütőtöklé


Annyira jól éreztem magam délelőtt azzal a kancsónyi csalánteával, hogy csak délután három óra felé jutott eszembe, hogy préselni kéne valamit, de most nem éreztem semmilyen ételelvonási tünetet, sőt, még éhséget sem. Egész nap nem voltam éhes és nem is hiányzott az étel, még az étkezések sem, mert inkább ez utóbbi szokott hiányozni, hogy leüljek nyugodtan vacsorázni egyet.
Azért ennyire nem volt minden szép és jó, mert elég furcsa nyomás-érzés volt a fejemben egész nap. Nem fájt, csak olyan volt mintha két oldalról préselnék össze és ez egész nap nem akart múlni, pedig sosem voltam fejfájós, igazából még nem is fájt a fejem sosem, ezért különösen furcsa ez.
Mindenesetre 1-1 kanál mézhez folyamodtam és az viszonylag jót tett, bár ez a fura fejfájás-féle nem enyhült.

Munkanélküliként a mai nap nagy részét szerencsére itthon tudtam tölteni, bár elfoglaltságom, dolgom akadt bőven: délelőtt többek között cikket írtam a helyi újságba Jézus keresztútjáról, délután pedig az esti hittanunkra készültem fel. Kicsit nehezebben ment a gondolkodás, mint egyébként, úgyhogy ez ki is töltötte a napom nagy részét, nem is jutott időm másra, de talán ez nem is baj így a böjt elején. Ilyenkor jobb szeretem, ha valami külső dolog eltereli a figyelmemet az első napok nehézségeiről, ráadásul nem is profán dolgokkal kellett foglalkoznom, ami mégiscsak szerencsésebb, mintha be kellett volna mennem egy irodába dolgozni.

A délután folyamán viszont megint nagyon fáztam, de annyira, hogy mikor jéghideg vízben mostam kezet, még azt is melegnek éreztem. Így még inni sem tudok, mert nem tudom magamba erőltetni a vizet. Ránézek egy pohár vízre és már attól fázom. Nem is ittam eleget, legalábbis nem annyit, amennyit szerettem volna.
Szóval, vacogtam a hidegtől, ezért úgy döntöttem, hogy hittanra készülés ide vagy oda, felfüggesztem egy kis időre és visszavonulok pár percre. Befűtöttem a kis szobában és májpakolással vészeltem át ezt a kritikus időszakot. Mivel melegítőpalackom, meg egyéb csodaszereim nincsenek, így csak egy kisebb törülközőt forrósítottam fel a konvektoron és azt kötöttem a hasamra. Még sosem próbáltam, de most nagyon jól esett. Egy fél óra múlva már melegem volt és a nap hátralévő részére is elmúlt a fázásom.
(A májpakolás egyébként a méregtelenítés segítése érdekében történik. A meleg hatására a máj vérellátása nő, ezáltal gyorsabban és hatékonyabban tudja végezni feladatát, a méregtelenítést.)

Estefelé napi mozgás gyanánt férjemmel gyalogost mentünk a plébániára és vissza, ami kb fél óra séta, de most elég volt ennyi. A kellemes időben és a hűs, esti levegőben jól esett a mozgás.
A hittanórától tartottam kicsit, hogy nem lesz elég figyelmem, vagy nehezen tudok majd koncentrálni, de szerencsére nem volt semmi gond. Sokan voltunk, jó hangulatban és azt hiszem sikerült valamennyit átadnom abból, amit szerettem volna. Közben még a fejfájásom is elmúlt kicsit (vagy csak nem figyeltem rá) és még arról is megfeledkeztem, hogy böjtölök. Hiába no, teljesen átszellemülök, ha hittanórát tarthatok. Nagyon szeretem csinálni.

Hittan után még facsartam egy kis sütőtököt vacsorára, bár nem igazán kívántam már bármit is inni, de annyira kíváncsi voltam, hogy mi lesz a sütőtökből. Nos, nem túl finom, de nem is rossz a leve. A színe gyönyörű, de ízre igazából olyan semmilyen, viszont valamilyen édes gyümölcs, például alma, vagy esetleg sárgarépa biztos feldobja egy kicsit.

A holnapi nap viszont igen nehéz programot kell átvészelnem, de bízom benne, hogy a vasárnap már nyugisabb lesz és a virágvasárnapi szertartások segítenek majd egy kicsit elmélyülni. Bár böjt szempontjából nekem mindig a második és a harmadik nap a legnehezebb. Majd meglátjuk...

4 megjegyzés:

mandy tarragon írta...

Gyümölcsnapokon nekem is előjön a fejfájás, de egy pár nap után elmúlik. Egyik ismerősöm azt mondta, hogy azért, mert hirtelen sok méreganyagot "enged ki" a szervezet, ezeknek pedig kell pár nap, amíg kijutnak.
Kitartást kívánok nektek :)

Norka írta...

Ügyes vagy! Talán több folyadékra lenne szükséged. Bár gondolom, ez is egyéni. Miért nem iszol több gyógyteát, és az talán át is melegítene. Veled vagyok ma!

Annipanni írta...

Szamóca, vegyél meleg sós fürdőt. De vigyázz, hogy nem legyen 37 foknál melegebb! A sós fürdő segít a méregtelenítésben és átmelegít. Ha nincs fürdősód, a himalája só is jó, sőt 1 evőkanálnyi szódabikarbóna is megteszi vagy bázispor.

Szamóca írta...

Mandy,
igen, igazad van, tényleg így van, csak eddig én még sosem tapasztaltam, azért állok értetlenül a dolog előtt, hogy most mitől lehet. Pedig most nem lehetek annyira elmérgesedve, mint akkor mikor átálltam a vega kosztra. Akkori böjtöléseim során mégsem fájt a fejem. Lehet, hogy csak öregszem! :-)
Köszi, a biztatást! Neked is kitartást a böjtödhöz, már nincs sok hátra!

Norka,
jól látod, tényleg többet kellene innom. A több tea jó ötlet. Megpróbálom.

Annipanni,
jó ötlet a fürdő, biztos segítene is, de utálom a kádunkat itthon. Valamiért nem szeretek fürdőzni benne. Kicsi, kényelmetlen és olyan rossz a fürdőszoba elrendezése, hogy nem szeretek a kádban időzni. Sajnos, már így vettük a házat és ezzel a kád dologgal a férjem is így, úgyhogy a mostmár csak a kutyust szoktuk fürdetni benne, mi csak a zuhanyzót használjuk.

Related Posts with Thumbnails
 
Vegánságok. Design by Pocket