Böjt - felkészülés - 2. nap

2010. március 24., szerda

A mai napom szintén olyan elvek alapján telt, mint a tegnapi: semmi zsiradék, semmi gabona, még hüvelyesek sem, csak rengeteg zöldség, gyümölcs, lehetőleg nyersen, hiszen a böjt alatt is ezzel találkozik majd a szervezetem, csak lé formájában.

Ennek alapján a mai menü így alakult:

Reggeli: 1,2 l petrezselymes zöldturmix
Délelőtt: 2 banán
Ebéd: petrezselyemkrémes burgonya sült zöldségekkel
Uzsonna: két marék aszalt sárgabarack és aszalt szilva
Vacsora: saláta (lilahagyma, uborka, petrezselyem, fejessalátalevélkék)
Ehhez a salátához a hagymát és az uborkát felkarikáztam, besóztam, adtam hozzá leheletnyi fehérborsot és köményt, majd néhány órát állni hagytam. Fogyasztás előtt kevertem bele a friss petrezselymet és egy fejes saláta zsenge közepét (a saláta leveleiből pedig a reggeli turmix készült).


Úgy látszik, ma petrezselyem-nap volt.
Tényleg volt még itthon egy gyönyörű, hatalmas csokor és nem volt szívem lefagyasztani, úgyhogy tettem ma mindenbe, amibe lehetett.

Még a mai nap sem igazán éreztem meg, hogy böjtre készülnék, hiszen szoktam elég hasonlóan táplálkozni.
Az idő is remek volt: vacsora előtt tettünk egy kellemes sétát a környéken, napközben pedig már rövid ujjúban is ki lehetett ülni a kertbe napfürdőzni, annyira szép idő volt. A krókuszok is mindenféle színben mosolyognak a virágágyásból, állatkáim boldogan szaladgálnak a napfényben. Éled a természet, végre megjött a tavasz.
Jól esik most ez a napsütés nekem is, jó érezni ahogy átjár a melege és nem a radiátor műmelegét kell keresni. Teljesen feltöltődöm ettől a szikrázó fénytől, így talán még a böjt is könnyebb lesz...

3 megjegyzés:

Annipanni írta...

Szia Szamóca! Nagyon klassz dolognak tartom ezt a közös böjtölést Norkával! Annyira megtetszett, minden nap nézni fogom, hogy haladtok! A hatásotokra én is végre elszántam magam, hogy itt az ideje a böjtnek. Már érik bennem egy ideje :)))
Hajrá!

Annipanni írta...

Szamóca, arra lennék kiváncsi, hogy a böjt alatt miket isztok majd? Zöldséglevet is isztok? Zöldleveket tudtok készíteni gyümölcscentrifugával vagy van présgéped is? Érdekelne, mert szeretnék én is léböjtöt tartani :) Köszi előre is a válaszokat!! :)

Szamóca írta...

Annipanni, tényleg klassz ez a közös böjt! Örülök, hogy neked is tetszik, annak meg pláne, hogy rászántad magad te is. És mikorra tervezted be?
Köszi a biztatást is!

Egyébként amint látod a böjt alatt vizet, gyógyteákat és frissen préselt zöldségeket és gyümölcsöket iszunk. Egy-egy evőkanál méz még előfordul, de nem iszunk semmilyen csodaitalokat, porokat, meg ilyen bigyókat.
Igen, zöldségeket is jól lehet préselni és finomak is, de a gyümölcscentrifugán a zöld levelekből már nem lehet levet nyerni. Állítólag. Én még nem próbáltam, de Norka lebeszélt róla, mert neki sem jött be a dolog.
Présgépem nincs zöldekhez, pedig biztosan hasznos lenne a böjt alatt búzafűlé és hasonlók, de enélkül is kibírható. :-)

Related Posts with Thumbnails
 
Vegánságok. Design by Pocket