Köleskörözött

2009. augusztus 29., szombat

Na, a körözött az tényleg nagyon hiányzott, mikor nem volt többet tejtermék a tányéromon, ettől a köleses változattal meg ódzkodtam egy kicsit, végül mikor már nem bírtam tovább néhány hónappal ezelőtt, kipróbáltam és azóta rendszeresen gyártom, mert nagyon egyszerű és olyan, mint az igazi.
Legtöbbször akkor készítem, amikor vendégek jönnek és eddig még senki nem vette észre, hogy nem túróból van...


Köleskörözött

(3-4 fő részére)

1 bögrényi köles (3x-os vízben egészen megfőzve, akár szét is főhet)
újhagyma (vagy medvehagyma)
pirospaprika
kevés mustár (legjobb a házilag készült változat, de akár el is hagyható)
őrölt bors
őrölt kömény

hidegen sajtolt olívaolaj (elhagyható)

1, A kölest 3x-os mennyiségű vízben megfőzzük. Nem baj, ha szétfő, úgy még jobb. Ha megfőtt, lefedve még állni hagyjuk kicsit, hogy jól megpuhuljon és minden vizet felszívjon.
2, Feldaraboljuk az újhagymát (vagy medvehagymát, esetleg fokhagymát, aki úgy szereti), hozzáadjuk a köleshez és ízlés szerint fűszerezzük a pirospaprikával, mustárral, borssal, köménnyel és alaposan összekeverjük.
Ha nem elég krémes, akkor egy kevés vízzel vagy hidegen sajtolt olívaolajjal gazdagítva elérhető a kívánt krémes állag.
A körözöttet félbevágott paprikákba töltve tálaltam és frissen sült teljes kiőrlésű kenyérrel kínáltam.

0 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails
 
Vegánságok. Design by Pocket