Étcsokikrémes banános keksz

2009. november 10., kedd

Több helyen láttam már a blogokon a banános keksz receptjét és mostmár annyira megkívántam, hogy muszáj volt nekem is elkészítenem - persze vegánosítva, teljes őrlésű liszttel és cukor nélkül, de mindenképpen csokisan!
Csokikrémet most készítettem először saját ötlet alapján. Hát mit mondjak: jó volt, de van még rajta mit finomítani. Az állaga szuper lett: krémes, de ugyanakkor szilárd, összetartotta a kekszeket és nem is folyt ki. Az íze viszont kissé furcsa volt (magában-ugyanis a kekszekhez jó volt), azt hiszem nem volt elég édesítésnek a mazsola. Szerintem 1-2 kanál méz teljesen feldobná, de nem mertem bele tenni, nehogy folyós legyen, viszont legközelebb mindenképp mézzel próbálnám meg.
(Ha lesz jobb, csokikrém változatom, ígérem, azonnal közzéteszem.)
A keksz viszont jó lett: puha maradt és magában ill. a krémmel is eszméletlenül finom és nagyon banános.


Étcsokikrémes banános keksz

Kekszekhez:
300 g liszt (nálam 250 g teljeskiőrlésű tönkölyliszt és 50 g fehér liszt)
3 banán (300 g)
80 g mazsola
5 ek méz
0,6 dl olaj
3 ek citromlé
1 kk szódabikarbóna
víz

Étcsokikrémhez:
5 ek barnarizsliszt
50 g mazsola
4 ek kakaó
3 dl víz





1, Először összeállítjuk a tésztát: a banánt villával összetörjük, hozzáadjuk a többi hozzávalót is és alaposan összedolgozzuk. Ha túl kemény lenne a tészta, egy kevés víz hozzáadásával lágyíthatjuk.
2, A sütőt előmelegítjük 170-180 fokra.
3, A tésztából egy evőkanál segítségével kis gombócokat halmozunk egy sütőpapírral vagy szilikonos sütőlappal bélelt tepsire. A kanállal kicsit ellapítjuk a gombócokat, majd 25 perc alatt készre sütjük a kekszeket.

4, Amíg a tészta sül, elkészítjük a csokikrémet: a lisztet felöntjük 3 dl forró vízzel, hozzáadjuk a mazsolát és közepes lángon forrásig főzzük. Ekkor már jó sűrűnek kell lennie.
5, Lehúzzuk a tűzről, hozzákeverjük a kakaót, majd botmixerrel krémesre turmixoljuk. Kicsit állni hagyjuk.
6, Ha a kekszek kihűltek egy evőkanál csokikrémmel összeragasztgatjuk őket.

2 megjegyzés:

Renata Kalman írta...

Idevonzotta ez a kekszed a gyerekeimet :), csak éppen a banánt sajnálom hozzá. De szerintem addig nem hagynak, míg nem készítek valami hasonlót. Most nekem is kedvem támadt valami csokikrémesre. Gusztán néznek ki!

Szamóca írta...

Renáta, tudom, te kevésbé, de én azért örülök neki, hogy a gyerkőceidnek tetszik a keksz. :-)
Először én is sajnáltam a banánt, de végül is így sütve is nagyon jó és a keksz is nagyon banános tőle.
Ha rávesznek a gyerekek erre a kekszre, akkor inkább saját, bevált csokikrémmel csináld, ha van olyanod, mert ez amit leírtam, nekem nem igazán ízlett. A minap viszont készítettem egy nagyon finomat és egyszerűt, amivel szintén lehet kekszeket tölteni, mert nem folyik ki. Kakaót összekevertem mézzel és egy kevés vízzel, amíg egy homogén, sűrű massza nem lett belőle és már kész is. Szépen megszilárdul és elég édes, ráadásul nagyon csokis.
Jó sütögetést, gyerkőceidnek pedig jó étvágyat! :-)

Related Posts with Thumbnails
 
Vegánságok. Design by Pocket