Turbolyás banánturmix

2009. november 24., kedd

Néhány hete rákattantam én is a zöldturmixra.
Nagyon megkívántam most a zöldleveleseket, hogy a zöldségeseket elárasztják a különféle saláták.
Pár évvel ezelőtt már ittam ilyeneket, de annyira szörnyűnek találtam az ízét, hogy néhány hétnél tovább képtelen voltam fogyasztani. Ha teleraktam gyümölccsel, hogy jobb íze legyen, akkor zöldlevél csak annyi volt benne, amennyit egy salátában is megennék, úgyhogy nem láttam értelmét inni.
Most viszont újra megpróbáltam és néhány nagyon finom zöld löttyöt sikerült alkotnom, amit szívesen megiszom és tele van zölddel.

Legutóbb egy turbolyás változatot próbáltam ki, ugyanis egyik nap, mikor miséről elmélázva sétáltam hazafelé, a színes, fakó, száradó falevelek között már messziről feltűnt egy élénkzöld növénycsokor. Ahogy közelebb értem, akkor láttam, hogy ez bizony turbolya, de azóta sem tudom, hogy most miért nő, hiszen minden névben tavasszal csokorszámra gyűjtöm és eszem, de nyár elején magzásnál elszárad az egész növény és utána tavaszig nem látni (legalábbis eddig nem láttam), most meg egy turbolyaszőnyegbe tévedtem november közepén. Ráadásul olyan pici zsenge és finom levélkéi vannak most, hogy mindjárt szedtem is belőle egy reggeli turmixba valót.
Nagyon finom növény: különleges aromája van, leginkább talán az ánizs és a mentol keresztezésére hasonlít, éppen ezért leginkább fűszernövényként tartják számon, de sütni-főzni nem lehet vele, mert elveszíti az ízét. Emiatt leginkább csak nyersen fogyasztják és nem is tárolható még hűtőben sem, mint a petrezselyem, mert hamar elhagyja magát és íztelen lesz. Szoktam tenni salátába is, de nekem valahogy inkább az édes ízhez illik, így a turmixba banán került mellé, meg egy kevés semleges ízű fejes saláta és remek lett.
Ízre tulajdonképpen banánturmix enyhe turbolyás beütéssel.


Turbolyás banánturmix
(6 dl turmixhoz)

1 nagyobb banán
6-7 fejes saláta levél
1 csokor turbolya
3 dl víz

A hozzávalókat összeturmixoljuk és már fogyaszthatjuk is.


Érdemes sok-sok turbolyát fogyasztani, amikor csak tehetjük, hiszen rengeteg jó tulajdonsága van:
"Magas C-vitamin-, karotin-, vas- és magnézimtartalmú levelei a tavaszi vértisztító kúrához alkalmazhatók, serkentik a méregtelenítő szervek működését. A levelek forrázata máj-, epe- és vesepanaszok ellen, valamint emésztési zavarok, étvágytalanság és vérszegénység ellen használható. Keringésjavító, serkenti az agy működését, jó hatású emlékezetkiesés ellen. Zöldfűszerként is megállja helyét, a francia konyha híres 'fines herbes' fűszerkeverékének elmaradhatatlan alkotórésze."
(Forrás: Természetgyógyász magazin oldaláról)

2 megjegyzés:

Renata Kalman írta...

Hoztam számodra valamit:
http://lettudatoskonyha.blogspot.com/2009/11/forro-kave-tea.html

Szamóca írta...

Reni, köszönöm szépen.

Related Posts with Thumbnails
 
Vegánságok. Design by Pocket