Sárgaborsófőzelék

2009. október 26., hétfő

Nagyon régen ettem sárgaborsófőzeléket, pedig nagyon szeretem. Leginkább azért, mert pofonegyszerű elkészíteni, ugyanis nem kell rántani, habarni, mert besűríti saját magát - főleg másnapra. Egy volt kolléganőm egész egyszerűen csak betonfőzeléknek hívta. Persze kevesebb borsóval, vagy több vízzel nem kell tartanunk a betonosodástól.
Egyébként én mindig sárgarépával készítem: nem is az íze miatt, de feldobja a főzelék színét és legalább "rejtett" zöldséget is tartalmaz, amire zöldségutáló férjek és gyerekek miatt lehet szükség.


Sárgaborsófőzelék
(3-4 főre)

600 g sárgaborsó
2 szál sárgarépa
1 nagy fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
só (ha van, akkor füstölt só)
bors
kömény
majoranna
petrezselyem
1,5 l víz
1, A sárgarépát, a vöröshagymát és a fokhagymát megtisztítjuk, apróra vágjuk és a megmosott sárgaborsóval együtt egy nagyobb lábasba tesszük.
2, Felöntjük másfél liter forró vízzel, fűszerezzük sóval, borssal, köménnyel, majorannával és néha megkeverve puhára főzzük benne a borsót. Én mindig addig főzöm, amíg már kicsit szétfő benne a borsó, mert így besűríti magát a főzelék.
3, Hozzáadjuk a petrezselymet is, rottyantunk rajta még egyet, lehúzzuk a tűzről és már fogyasztható is.

Én mogyorós sárgarépavagdalttal tálaltam, de bármilyen más feltét is illik hozzá.

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Nézzenek oda!!! Én is sárgaborsófőzeléket akartam csinálni tegnap!!! Most te előztél meg :-)

Szamóca írta...

Ez jó! :-)

Related Posts with Thumbnails
 
Vegánságok. Design by Pocket