Rozmaringos-sütőtökös burgonya

2010. február 9., kedd

Van egy nagyon finom indiai subji receptem, amiben csak sütőtök, burgonya és fűszerek vannak, de eszméletlen finom. Nagyon jól összeillik ez a két zöldség, úgyhogy gondoltam, a steakburgonyához hasonlóan készítek köretet egy kevés sütőtökkel kiegészítve. Még egy kis pikáns fűszerezés kellett hozzá és nem is csalódtam. Nemcsak a színe csodálatos, hanem az íze is - akár így magában is.


Rozmaringos-sütőtökös burgonya

6 szem közepes krumpli
fél sütőtök olívaolaj
4 gerezd fokhagyma

bors
kömény
rozmaring

1, A sütőbe pakoljuk a megmosott krumplikat, bekapcsoljuk a sütőt 180 fokra és kb 20-25 percig sütjük, de közben figyeljük a krumplikat, nem szabad puhára sütni őket, sőt még készre sem. Mielőtt kész lenne, kivesszük őket a sütőből és félretesszük hűlni.
2, Míg a krumplik teszik a dolgukat a melegben, előkészítjük a sütőtököt: a tököt meghámozzuk, kockára vágjuk. Legegyszerűbb, ha a tököt először kb másfél-két centis korongokra vágjuk és úgy hámozzuk. Ráadásul a töknek az elkeskenyedő, mag nélküli felét használtam fel, így magozni sem kellet. (A tök másik feléből mogyorós csokiöntetes poharas sütőtökkrém készült.)
3, Az elkészült krumplikat is meghámozzuk, a tökkel azonos méretű kockákra vágjuk és a tökkockákkal együtt egy tepsibe halmozzuk. Hozzáadjuk az apróra vágott fokhagymát, a fűszereket és egy kevés olajat. Alaposan átkeverjük az egészet, hogy a fűszer és az olaj mindenhol bevonja a sütnivaló zöldségeket.
4, Már mehet is a sütőbe és kb olyan 20-25 percig sütünk, amíg a tök megpuhul. Ne süssük túl, mert a tök hajlamos annyira megpuhulni, hogy krémesre szétesik. Valószínű úgy is finom egyébként, csak úgy nem néz ki olyan jól, mint így a sárga és narancssárga kockák a tányéron.

Jellegzetes és különleges íze miatt bármilyen semleges ízű, egyszerű feltéthez illik, bár nálunk a karácsonyi ünnepek alatt barnarizses tofufasírttal és céklahabbal együtt került az asztalra (eredetileg itt) valahogy így:

3 megjegyzés:

Norka írta...

Hú de szép az új "arcod"! Ragyog a téli szürkeségben :)

Pilchard írta...

Szamóca!!

Nagyon-nagyon szuper lett az új háttér,tudod én anno írtam hogy nekem túl sötét a másik,na ez nagyon klassz.

Szamóca írta...

Norka, Pilchard, köszönöm.
Örülök, hogy tetszik nektek az új blogruci. Nekem is jobban tetszik ez, mint a múltkori, úgyhogy terveim szerint egy darabig biztosan ez lesz.

Related Posts with Thumbnails
 
Vegánságok. Design by Pocket