Bounty szelet

2010. április 27., kedd

Ez a sütemény volt az egész kókusz-cirkusz kiváltója.
Megálmodtam ugyanis ezt a finomságot már hónapokkal ezelőtt, hogy el kéne készíteni a hasonló nevű csokoládé mintájára, amit régebben nagyon szerettem. Sokat gondolkoztam a kókuszkrémen, hogy mitől lesz olyan, mint az eredetiben, végül a kókusztejből visszamaradó kókuszpép mellett döntöttem. A kókuszreszelék az áztatásnak, turmixolásnak köszönhetően nem marad olyan száraz és tömény, hanem finom, lágy, krémes, harmonikus ízű lesz. Pont olyan, mint az édenkert íze. :-)
A sütihez tésztának és máznak is a csokis sütőtökpiténél is használt tésztát és mázat vettem alapul, a végeredmény pedig tényleg olyan lett, mint a Bounty csokoládé, csak nem olyan tömény és édes. Nálunk rekordidő alatt elfogyott.


Bounty szelet

Tésztához:
320 g kukoricaliszt
4 ek kakaó
1 kk szódabikarbóna
12 dkg méz
0,5 dl olaj
1,3 dl víz



Kókuszkrémhez:
200 g kókuszreszelékből visszamaradó kókuszpép a kókusztejgyártás után
3-4 ek méz
2-3 ek kókusztej

Csokimázhoz:
70 g kakaó
6-7 ek méz
0,6 dl kókusztej vagy víz


1, Az itt leírt módon elkészítjük a kókusztejet, majd a tejet félretesszük, mert most csak a megmaradó kókuszpépre van szükségünk.
2, A kókuszpéphez keverjük a mézet és egy kevés kókusztejet, ezzel a sütemény krémje el is készült.
3, A sütőt bekapcsoljuk 180 fokra.
4, Elkészítjük a tésztát: a lisztet, kakaót és a szódabikarbónát alaposan elkeverjük, majd hozzáadjuk a mézet, az olajat és a vizet. Összegyúrjuk.
5, Vékonyan kiolajozunk egy hőálló tálat, piteformát, vagy amiben a süteményt készítjük és mivel ezt a tésztát nyújtani nem igazán lehet, ezért gombócnyi darabokat tépünk belőle és a tálba nyomkodjuk, úgy, hogy pereme is legyen. Szépen összeáll és ez még gyorsabban is megy, mint a nyújtás. :-)
6, A tésztát kb 20 perc alatt készre sütjük, majd félretesszük és megvárjuk, amíg kihűl.
7, A csokikrémhez a hozzávalókat alaposan elkeverjük, majd kb a harmadát a kihűlt (!) tésztára kenjük. Erre halmozzuk a kókuszkrémet, majd a tetejét bevonjuk a maradék csokival.
8, Hűtőbe tesszük néhány órára, ahol a kókuszkrém és a csoki is megszilárdul, a tészta kicsit megpuhul és könnyen szeletelhetővé válik.

8 megjegyzés:

Névtelen írta...

ÓÓÓÓÓ, de jó sok KÓKUSZ, én is rá vagyok kattanva, mindenképp megcsinálom!
És nekem is a kedvencem volt a Bounty:-)
Én ma kölest főztem, mézzel kis szojatejben, közben hozzákevertem egy fél zacskó kókusz reszeléket, és utána tányérra tettem mint mamám régen a tejbegrízt, és megszórtam sok-sok fahéjjal!!!!!!!Mamma miaa,, so wonderfull:-)
De ez naon jónak néz ki...alig várom:-)

Norka írta...

Nagyon jól néz ki! Tetszik ez a kókusz őrület:)

mandy tarragon írta...

nyami nyami. Ilyet is fogok csinálni :)

Annipanni írta...

hmmmm.... ez nagyon finomnak néz ki!!! :))

Pilchard írta...

Lányok,ha megcsináljátok megírnátok nektek milyen lett?
Nekem olyan csalódás volt,pedig annyira készültem rá,s kókusz egyáltalán nem állt össze, a csokitető is leesett róla,pedig a csoki gyönyörűen megszilárdult.
Szamóca neked nem esett szét ?

ilike írta...

Húúú, mennyi kókuszos csoda!!! :)

Szamóca írta...

Ildikó,
örülök, hogy tetszik.
Igen, nálunk nagy Bounty-őrület volt. Nem lehetett nem szeretni, ahogy a reklámban esik le a kókusz a fáról, kettétörik és kiloccsan belőle az a finom tej... :-)
Az általad készített köleses finomság is nagyon jó lehetett!

Norka,
láttam téged is megihletett a kókusz. :-)
Viszont nálam ennyi volt a kókusz-őrület egyenlőre. Én nem nagyon szeretem (bár ez most nem igazán látszik), de évente egyszer-kétszer rám jön, hogy kókuszt kókusszal egyek, aztán elég is lesz belőle ismét egy darabig, mert valljuk, azért elég zsíros.

Mandy,
helyes. ;-) Próbáld csak ki!

Szamóca írta...

Annipanni,
nem csak úgy néz ki, hanem az is! :-)
Biztosa elkészíthető teljesen nyersen is valamilyen nyers alappal, talán gyümölcslappal is, csak sajnos azokhoz nem igazán értek. :-(

Pilchard,
:-(
ezt hogy a szöszbe csináltad?
Nekem egyáltalán nem esett szét, olyan lett, mint a képeken. Még harapni is lehetett és úgy sem esett szét.
Sajnálom, hogy neked nem sikerült. Mindent úgy csináltál, ahogy írtam? Mert sütés-főzés közben pontosan le szoktam jegyezni a mennyiségeket, úgyhogy nem csúszhatott hiba a rendszerbe. Turmixoltad rendesen a kókuszreszeléket? Nem lehet, hogy túl nedves maradt a kókuszkrém? A kókusztejnél szűrésnél még ki is nyomkodtam a sűrűjét, hogy minél szilárdabb legyen. Nem lehet, hogy itt volt a baj?

Ilike,
bizony egy kicsit nem jársz erre és itt már kókusz-bolt nyílik. :-)

Related Posts with Thumbnails
 
Vegánságok. Design by Pocket